Pozityvi diena nuo ankstyvo ryto. Kaip ją susikurti?

Turbūt nereikia pasakoti, kokia būna jūsų diena, kai ryte atsikeliate paniūrę ir nuo pat pirmos akimirkos norite sugriauti pasaulį. Ir kaip jaučiatės, kai tiesiog atsikeliate geros nuotaikos, nusišypsote mylimajam, vaikams ir su meile geriate kavytę.

Turbūt nereikia pasakoti, kokia būna jūsų diena, kai ryte atsikeliate paniūrę ir nuo pat pirmos akimirkos norite sugriauti pasaulį. Ir kaip jaučiatės, kai tiesiog atsikeliate geros nuotaikos, nusišypsote mylimajam, vaikams ir su meile geriate kavytę.

Kiekvieną ryta prabudę, mes kūriame naują scenarijų, naują savo dieną. Kokia ji bus priklauso tik nuo mūsų. Galime visą dieną niurzgėti ir gadinti visiems nuotaiką arba galime pasirinkti priešingą kryptį – pradėti savo naują rytinę pradžią su šypsena veide ir natūralia vidine ramybe, kurią išlaikysime visą dieną.

1. Prabudimas ir pirmasis pusvalandis. Vos prabudus mūsų protas būna dar labai jautrus ir imlus visai informacijai, kuria jį pamaitiname. Todėl vos prabudus pasistenkite labai susitvardyti ir neimti į rankas telefono, kad galėtumėte užmesti akį į naujienį portalus ir netgi į socialinius tinklus. Pirmąjį pusvalandį arba galbūt tik kelias minutes, kol bundate pasitelkite pozityvumo kūrimui.

Panaudokite tą budravimo laiką produktyviai: pakartokite sau mintyse arba galite ir garsiai, kad šiandien nuostabi diena, aš gyva sveika ir laiminga asmenybė, išgersiu skanios arbatos/kavos, jausiu laimę ir ramybę savo širdyje visą likusią dieną ir t.t. Galite tiesiog sukurti savo teiginius, pagalvokite apie tai, kas džiugina, galite tiesiog padėkoti, kad prabudote, kad turite nuostabią šeimą, mėgstamą darbą, jus supa geri žmonės ir t.t. Fantazuokite į valias :)

2. Veiksmas vonioje. Sakoma, kad prieš veidrodį atliekamos praktikos (pvz., afirmacijų kartojimas) yra 100 kartų efektyvesnės nei daromos įprastai. Todėl čia labai svarbu ne tik jūsų žodžiai, bet ir žvilgsnis į save. Vonioje ar bet kur kur jūs pamatote save ryte veidrodyje, griežtai uždrauskite sau tokias mintis: “kokia aš šiandien užtinusi”, “kaip baisiai atrodau”, “mano plaukai primena ištaršytą varnų lizdą” ir t.t. Pamirštam visus blogus teiginius. Na ir kas, kad truputį patinę paakiai, bet aš vis vien išlikau labai graži, mano šypsena labai graži, aš tiesiog puikiai atrodau, o kai išsimaudysiu ir pasidažysiu, būsiu išvis svajonių moteris :)

3. Dienos planas. Jei tik išeina, labai pasistenkim susidėlioti dienos planą, taip išvengsite bereikalingo blaškymosi po internetą, el.paštą ir kitas komunikacijos priemones. Kūrybiškus darbus rekomenduojama atlikti pirmoje dienos pusėje, o nereikalaujančius intensyvaus mąstymos – antroje pusėje. Pagal tai galite pasidėlioti dienotvarkę. Na, o jei labai jau nemėgstate dienotvarkės arba jūsų grafikas neintensyvus, turėkite dienos arba savaitės tikslą ir pasistenkite kiekvieną dieną nuveikti vardan užsibrėžto tikslo.

4. Dėmesio valdymas. Būkite pastabūs sau. Stebėkite, kur krypsta jūsų dėmesys, nes ten kur telkiame savo dėmesį, toks tampa ir mūsų gyvenimas. Dėmesys ir yra viena didelė gyvenimo sudedamoji dalis. Telkiam į pozityvius dalykus – pozityvus, į neigiamus – ar mums tikrai reikia negatyvo?

  • Venkite apkalbų su draugais ir kolegomis, nes pats galite tapti jų objektu;
  • Venkite neigiamo informacinio srauto, blogos naujienos iš portalų, draugų, kaimynų, socialinių tinklų (pagalvokite, ar jums tikrai reikalinga informacija apie karą, avarijas, ligas ir t.t.);
  • Valdykite socialinių tinklų srautą (jei nenorite matyti tam tikrų asmenų, naudokite Unfollow mygtuką);
  • Skaitykite pozityvias knygas, straipsnius, iškilių asmenybių gyvenimo istorijas, jūsų gyvenimo sritį tobulinančias profesines knygas.

5. Pozityvumo valdymas. Pasistenkite dienos metu išlikti kuo pozityvesnis, tai nereiškia, kad jei kažkasšaukia ant jūsų, jūs turite šypsotis, tiesiog išmokite šiek tiek atsiiriboti nuo sunkių situacijų ir pažvelgti į jas iš šono. Tiesiog jei iškylo kažkokia kebli situacija ir jūs turite laiko jai spręskite, įsivaizduokite situaciją, kaip į šoną padėtą daiktą ir paklauskite savęs, kodėl man taip nutiko, ką aš padariau ne taip, ką aš padariau gerai, ką norėčiau pakeisti. Paanalizuokite situaciją, pasistenkite suprasti, kodėl taip nutiko ir atraskite visoje situacijoje kažką gero, nors mažiausią krislelį.

Galbūt jei vadovas šaukia, jūs mokotės kantrybės, o galbūt jums tikrai reikia pasitempti ir jis tai parodo, o gal jis duoda ženklą, kad laikas ieškoti įdomesnio darbo ir t.t. Ieškom teigiamos grandies dalies :)

6. Kokybiškas poilsis. Tai nėra poilsis prie televizoriaus, nes televizija tik imituoja poilsį, jau yra įrodyta, kad iš tikrųjų ji be galo stipriai apkrauna mūsų protą, o smegenys negeba skirti TV realybės nuo mūsų realybės, todėl kiekviena neigiama informacija mūsų kūne ir prote kuria stresą, kurio metu į kūną išsiskiria nuodingos medžiagos. Ar mes tikrai norim, kad TV mus nuodytų?

Na gerai, gana apie blogus dalykus, grįžkim prie kokybės. Kokybiškas poilsis, tai toks poilsis, kurio metu pailsi mūsų kūnas, protas ir siela.

  • Meditacija. Jei mokate medituoti, skirkite vakare jai bent 20 minučių, tikrai pajusite kaip pailsėjo jūsų protas, pajusite užplūdusią ramybę ir nubrauksite nuo savęs visą dienos darbų ir rūpesčių apvalkalą. Jei nežinote, kaip medituoti, papasakosiu apie tai vėliau.
  • Vakarinis pasivaikščiojimas. Išeikite bent pusvalandį pasivaikšioti. Galite vaikščioti tyloje, galite kalbėti apie gerus dalykus. Jei einate su vyru ar vaikais, galite susitarti, kad kalbėsite tik apie tai, kas nutiko gražaus per dieną. Paverskite tai žaidimu, kuriame dalyvauja tik teigiamos pokalbių temos.

  • Ramus pokalbis prie arbatos. Be jokio TV, radijo ar išorinių dirgiklių. Pasileiskite ramią muziką, paieškokite per Youtube atpalaiduojančios muzikos, pasidarykite skanios arbatos, užsidekite žvakių ir leiskite sau paplepėti su mylimu žmogumi apie malonius ir gražius dalykus.
  • Laikas hobiams. Galbūt mėgstate piešti, rašyti, dainuoti, daryti jogą, galite visa tai daryti vakare, skambant gražiai muzikai.

  • Šilta, kvepianti vonia. Lepinkite save, atsipalaiduokite, mėgaukitės šiltu vandeniu į kurį panyra jūsų kūnas.
  • Kurkite savo vakarą, žiūrėkite į vakarinės dalies namuose kūrimą, kaip į meną, leiskite čia pasireikšti savo kūrybiškumui, talentams, jaukumo ir šilumos kūrimui.

7. Padėka prieš miegą. Tai labai gera praktika, leidžianti įvertinti, kiek daug mes turime ir koks nuostabus gyvenimas. Nors gal diena ir buvo sunki, bet padėkokite už visas pamokas, žmones, daiktus, kuriuos turite. Vieną vakarą galite dėkoti už žmones, kuriuos turite, kitą už gyvenimo pamokas, dar kitą už gražius dalykus ar turimus daiktus.

Kiekviena diena yra nauja mūsų gyvenimo pradžia, kurkite tą pradžią kuo geresnę, gražesne ir efektyvesne, leiskite būti sau meniškomis asmenybėmis, kurios gali dėlioti savo gyvenimą, taip kaip patinka.

www.bodhi.lt